tisdag 19 mars 2013

Dag 12- I min handväska.

Det är nästan men bara nästan så att jag tycker att det här är lite pinsamt trots att jag innerst inne anar att jag inte är ensam. För vad man har i handväskan är helt enkelt alldeles för mycket insåg jag när jag tömde den för en fotografering. Mitt försvar får helt enkelt bli att jag har en stor väska och där ryms det mängder av prylar.


Här är den. Min skönhet från Cowboys. En riktig goding som bara blir snyggare och snyggare med tiden. Du hittar den HÄR.


Och här kommer innehållet uppdelat. Alla har väl skokräm i sin väska(?), hirudoid salva mot blåmärken, varm och skön mysse, stödbälte för barbamammor samt selen som förbättrar hållningen och gör under för onda ryggar- posture.


Sedan kommer vi till den bilden som skrämde mig mest. Jag har alltså lyckats hiva ner en hel del smått och gott såsom: fyra nagellack: Red/OPI,  64-Fifth avenue/essie, 37-Lilacism/essie, 46-Damsel in a dress/essie. Jag antar att det kan vara bra och ha. 
Efter det hittade jag en hel hög med läppgojs i olika varianter och färgställningar. Ett snyggt läppstift i en lite vampig mörkare röd nyans från MUS, efter det kommer mitt favorit läppglans någonsin och det är Mr. Dior som står för de. Den där riktigt ljusa rosa nyansen som fungerar dag som natt och ger lite lagom med färg. Hänger alltid med. Och ombyte förnöjer därmed har jag tydligen slängt ner två gojs i från IDUN i nyanserna Cornelia och Irma. Otroligt skönt konsistens på dessa glans och även här är det lagom med färg. För torra partier, såsom nagelband, läppar osv så har jag i stort sett alltid med mig Eight hour creme från ElisabethArden. Den gör underverk. Lovar!! 
Och varför inte ha ytterligare ett läppgojs i väskan? Om, i fall att jag skulle slarva bort de fem som jag redan nämt. Eller nåt. Detta heter Rodial Glam Stick och har blivit lite av en favorit  då det är väldigt vårdande och känns mer som ett lypsyl. Läpparna blir så nöjda när detta rotas fram från botten av väskan. Utöver allt det ytliga jag nämnt har jag tre askar med öronproppar, handkräm från Weleda, Resorb samt tassalva till humle och dumle.


Min snygging till almenacka från Bookbinders Design, fullklottrad med saker att göra och komma i håg. Puder från Make Up Store om arbetsdagen skulle visa sig bli lång och "efter"trevligheter vankas. Vill inte se ut som en julgranskula i fejjan när jag ska träffa respektabla människor. Lite hyfs får det allt vara på bonntösen. Bästa investeringen någonsin måste vara mina  Rayban Aviatiors som jag köpte HÄRIFRÅN förra året. Inga repor, försiktig som tusan med dem och har hittills inte ens varit i närheten av att sätt mig på dem så *pepperpeppar* säger jag bara. Slarvern bevisar än så länge att hon kan. Mina räddare i nöden hänger fortfarande med. Jag hade inte klarat av dessa åtta månader utan dessa åksjukeband. Sea Band heter de och finns på apoteket.


Lite tabletter hör väl till och jag har tydligen panodil,  halstabletter och pimpad handsfree som tack vare pärlorna inte trasslar sig i väskan. 


En hel rulle bajspåsar, en klädroller(VIKTIGT när det finns djur i hemmet). Godaste parfymen tycker jag att DKNY fortfarande levererar. Grönt äpple med en liten sötma. Kan inte bli fel.
Kortplånboken är med. Och pennor. Alltid minst fyra. Ni har säkert egna erfarenheter av att när man tar i en penna så har de en tendens att inte fungera. Och hur tokig blir man inte av det. Nej, jag röstar för reserver. Gärna flera stycken. Man vet ju aldrig. Det som jag upptäckte i efterhand är att jag missade att få med bubbelplasten som även den fanns med i väskan. Varför har jag ingen aning men den fyllde säkert någon vettig funktion. Om inte annat så låg allt lite extra bra förpackat. Och det kan man inte direkt klaga över.

Och jag antar att Ni undrar om jag stoppade tillbaka sakerna i väskan igen? Klart jag gjorde. Orkade inte annat och om jag skulle plockat ur den kan jag garantera att jag saknat det.
Så här har Ni min väska. Fylld med nyttigheter men fortfarande gott om plats för mer.

Observera att den lilla lurviga mannen på bilderna inte brukar bäras i väskan, dock älskar han att vara i centrum så att han inte missar något därav den väl valda placeringen.

1 kommentar:

  1. en liten mullvad får alltid plats på bild ;)
    ja du jag vågar inte titta i min väska...ska ta modet till mig nån dag å kolla...köpte en ny väska för ett par veckor sedan å då tömde jag bara över allt...utom en trasig plastgaffel (?) bra å ha...eller?

    När det gäller böckerna av Jonas har jag valt att inte titta på serien utan jag ville läsa böckerna först men det får nog bli tvärtom...

    50 nyanser del 1 har jag lyckats ladda hem som e-bok och har den i mobilen...stor mobil så går det att läsa...men jag ska läsa klart Lyckan först sen så =)
    Ha det bäst / Kram =)

    SvaraRadera