fredag 11 januari 2013

Dag 06- Min dag.

Onsdagen den Nionde Januari TjugoHundraTretton.


Jag började morgonen med en uppfriskande promenad med min lilla blådåre som hade mer spring i benen än någonsin. Jag förstår inte var all energi kommer i från men en sak är säker att jag piggnade till betydligt bara av att se herrn i gasen. Och att få njuta av denna vackra vyn varje dag...det gör mig alldeles varm och go i kroppen. Tänk att jag för ett antal år sedan åkte genom denna lilla by av en ren slump och utbrast genast att här skulle jag vilja bo. Och jag trodde aldrig att det skulle hända. Men återigen så ska man aldrig säga aldrig för nu bor jag här, 7 år senare. Livet är underbart.


I en kall bil med skinnsäten(tacka gudarna för rumpvärme) styrde vi mot Falun och dagens bebiskoll. Det var nämligen dags för ett uppföljande ultraljud då moderkakan ligger för lågt och de vill se hur och om den flyttar sig tillräckligt inför förlossning. Precis som sist en härlig upplevelse att få se bebis på bild och det var full fart där inne. Huvudet var placerat nedåt vilket förklarar min smärta i de vänstra revbenen då det sparkas hej vilt där inne. Allt såg bra med den lille krabaten(piuhhh) men moderkakan har inte riktigt flyttat sig så mycket som behövs vilket gör att det är återbesök om fyra veckor. Så då får vi "träffa" den lille skrutten igen ♥


 Sedan hamnade jag på kontoret. I mitt välorganiserade kaos. 


Fick i mig lite lunch från thaien. Lika gott som alltid och hinkade "lingondricka" (som jag egentligen inte tycker om men just här är det görgött och jag kan dricka flera liter på mycket kort tid) som om jag aldrig fått känna smaken av vätska tidigare i livet. Det är något med den där restaurangen och lingondricka. Men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad.



Under lunchen hann jag in en väldigt snabb sväng på finaste butiken Lantliv för att spana igenom sortimentet och finna inspiration. Det finns så mycket fint att jag blir alldeles knasig och vill gå bananas och handla mer än jag egentligen behöver bara för att bilderna i mitt huvud ska bli verklighet. Jag tror helt enkelt att jag får köpa mig ett riktigt stort hus så att jag måste fylla det med finfina ting. Ni kan alltid kika in i deras webshop, där finns delar av sortimentet att sukta efter, den hittar Ni HÄR!


Tog en promenad med fismumriken förbi vår ståtliga midsommarstång nere i gropen som varje midsommar bjuder upp till små grodorna.


Och här har Ni min lilla fis. På första parkett för att spana in vad som händer och sker. Skulle kunna kalla det "byns skvallergubbe" nummero uno. Nöjd med livet och bara så glad att han får hänga med morsan på dagarna.



Och ja, så blev det kväll och på agendan stod det hockey. Leksand mötte Västerås. Och vann med så finfina siffror att det blev hackad gurka kvällen till ära. När vi slutligen landade hemma var det en trött och slut tjej som hoppade rätt i säng och slöt sina blå. Allt för att ladda upp för en ny fräsch dag.

Så här har Ni min onsdag i korthet.
Händer saker mest hela tiden och jag gillar´t.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar