fredag 30 november 2012

Dag 05- Vad är kärlek?

Vad är kärlek?

När jag såg att det var uppgiften att ta sig an på dag 05 satt jag nästan äpplet i halsen. Hur i hela friden ska jag lyckas printa ner det i ord. Men jag gör ett försök. Ordet kärlek är så stort och omfattar så mycket och jag frågade en vän vad hon skulle svarat och fick då -När man äter korv flertalet av veckans dagar trots att man inte gillar det fullt sååååå mycket som ens respektive gör. Det är kärlek. Och jag kan bara instämma. Det görs utav kärlek och omtanke. 

Känslan av kärlek hos mig i början är att jag blir som en virvelvind inombords. Alla känslor är huller om buller, högt och lågt, och jag vet varken ut eller in. Energin sprudlar samtidigt som ett lugn finner sig i magtrakten och vilket gör att det är som uppgjort för kaos. Pirrar inombords och fnittrar alldeles för mycket och ofta. Tankarna fladdrar runt och det som bubblar ur min mun kommer oftast i en alldeles för hög hastighet. När jag är kär så svävar jag på små moln och känner mig oövervinnerlig. Det är vackert mäktigt. 
Att vara kär och få kärleken besvarad. 

Alla känslor från det tidiga stadiet finns sedan kvar så länge jag känner kärlek för den personen men det dämpas något. Det där lugnet i maggropen slår sig till ro och jag känner mig hemma. När jag kryper in i min älskades famn och borrar in näsan i halsgropen för att ta ett djupt andetag. Känna doften av han. Han som är min och som gör mig så glad. Som jag litar på i alla lägen, han som alltid vill mig väl. När kärleken öppnar sin famn för mig då tvekar jag inte en sekund, då kastar jag mig huvudstupa rakt in i den och njuter av varenda sekund. Jag finner ro. Och jag vet att jag är på rätt väg när jag inte kan leva utan denne "någon" med ett hjärta sprängfyllt av kärlek...


Och efter många år av febrilt letande och diverse stickspår på färden så fann även jag kärleken.
 Och jag vill aldrig vara utan den igen. 
För DU gör mig hel. 
Inifrån och ut.
♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar