lördag 28 juli 2012

Dag 01- Om mig.

Jag är Ulrika.
Ganska nyligen 29 år fyllda.
Det betyder att om ett år är jag jämt fyllda. 
Ett sånt där år som man ska få ångest och lite panik över, en liten kris.
Hoppas jag slipper undan den.

Bor just nu i lägenhet i vackra underbara Dalarna 
och trivs bra i vår röra.
Vår betyder att jag inte bor själv.
Nej precis, jag bor med min underbara sambo,
 han som ser till att jag lever och skrattar.
Han som kan irritera mig till vansinne
 men som med sin godhet 
alltid får mig att känna mig älskad för den jag är.

Tillsammans har vi ett litet zoo.
Det består av våra två tokiga hundar Grynet och Tobbe. 
Och såklart våra katter Essie och Liten,
den sistnämnda är dock inte Liten överhuvudtaget
men han är himla go!!

Vi kommer att bo här några månader till 
men ska sedan ta över sambons föräldrahem som är stort, 
vackert, gammalt, med många minnen 
och fullt av renoveringsarbete
(läs:fräscha upp det så att det blir som vi vill ha det). 
Otroligt spännande och det kommer att bli en enorm utmaning 
att ta sig an ett så stort projekt. 
Gaaaahhhhh, blir nästan lite nervös och alldeles förväntansfull.
Tänk att bo på gård, i en av de gamla byarna,
 i ett rött hus med pardörr och gräsmatta. 
Äppelträd och snickarbod.

Jobbar gärna och mycket, just nu på två olika arbetsplatser. 
Underbara kollegor som jag skrattar med för jämnan.
Eller sjunger.
Försöker fortfarande komma på vad jag vill göra här i livet 
men jag hoppas att allt faller på plats inombords 
och att då ska jag också känna mig stark 
att ta det där klivet ut i det nya och okända.

Jag är rastlös ganska så precis jämt.
Älskar att vara spontan och tokig.
Jag har en enorm resväska med både roliga 
och mindre roliga minnen.
Träning är något som ligger mig varmt om hjärtat
 men just för stunden är min motivation på semester.
En glad tös med glimten i ögat som älskar min familj 
och mina vänner enormt mycket.

En kort och ganska rörig presentation.
 Om mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar